جلد 4، شماره 35 - ( 6-1396 )                   شماره 35 صفحات 1-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghobadian M. Comparison of Professional Ethics Between Male and Female Teachers of Secondary Schools In Khorramabad City. erj. 2017; 4 (35) :1-19
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-317-fa.html
قبادیان مسلم. مقایسه اخلاق حرفه‌ای دبیران دوره دوم متوسطه شهر خرم‌آباد. نشریه پژوهش‌های تربیتی . 1396; 4 (35) :1-19

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-317-fa.html


استاد یار
چکیده:  

هدف این تحقیق مقایسه اخلاق حرفه‌ای دبیران دوره دوم متوسطه شهر خرم‌آباد بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع مقایسه‌ای بود. جامعه آماری دبیران دوره دوم متوسطه شهر خرم‌آباد به تعداد 1089نفر (756 نفر زن و 333 نفر مرد)بود.حجم نمونه مطابق با جدول نمونه‌گیری کرجسی و مورگان محاسبه و 285 نفر برآورد گردید. روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی نسبی بود. داده‌های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه‌ای کارکنان جمع‌آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از شاخص­های آمار توصیفی (فروانی، فراوانی تجمعی، نمودار­های ستونی) و آمار استنباطی (آزمون‌های کمولوگروف-اسمیرنوف و آزمون ناپارامتریک یومان-ویتنی) استفاده شد. نتایج آزمون یومان-ویتنی نشان داد که بین اخلاق حرفه‌ای و ابعاد آن (مسئولیت پذیری، صداقت، عدالت و انصاف، وفاداری، برتری‌جویی و رقابت طلبی، احترام به دیگران، همدردی با دیگران و رعایت و احترام نسبت به ارزشها و هنجارهای اجتماعی) در دبیران زن و مرد دوره دوم متوسطه شهر خرم‌آباد تفاوت معناداری وجود ندارد. به عبارتی می توان بیان نمود که دبیران زن و مرد دوره دوم متوسطه شهر خرم‌آباد نگرش یکسانی نسبت  اخلاق حرفه ای ومولفه های ان دارند.
 

نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: مدیریت آموزشی
دریافت: ۱۳۹۶/۴/۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۸/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb