%0 Journal Article %A Ghobadian, Moslem %T Comparison of Professional Ethics Between Male and Female Teachers of Secondary Schools In Khorramabad City %J Journal title %V 4 %N 35 %U http://erj.khu.ac.ir/article-1-317-fa.html %R 10.52547/erj.4.35.1 %D 2017 %K Professional ethics, Teachers, Secondary school, %X هدف این تحقیق مقایسه اخلاق حرفه‌ای دبیران دوره دوم متوسطه شهر خرم‌آباد بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع مقایسه‌ای بود. جامعه آماری دبیران دوره دوم متوسطه شهر خرم‌آباد به تعداد 1089نفر (756 نفر زن و 333 نفر مرد)بود.حجم نمونه مطابق با جدول نمونه‌گیری کرجسی و مورگان محاسبه و 285 نفر برآورد گردید. روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی نسبی بود. داده‌های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه‌ای کارکنان جمع‌آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از شاخص­های آمار توصیفی (فروانی، فراوانی تجمعی، نمودار­های ستونی) و آمار استنباطی (آزمون‌های کمولوگروف-اسمیرنوف و آزمون ناپارامتریک یومان-ویتنی) استفاده شد. نتایج آزمون یومان-ویتنی نشان داد که بین اخلاق حرفه‌ای و ابعاد آن (مسئولیت پذیری، صداقت، عدالت و انصاف، وفاداری، برتری‌جویی و رقابت طلبی، احترام به دیگران، همدردی با دیگران و رعایت و احترام نسبت به ارزشها و هنجارهای اجتماعی) در دبیران زن و مرد دوره دوم متوسطه شهر خرم‌آباد تفاوت معناداری وجود ندارد. به عبارتی می توان بیان نمود که دبیران زن و مرد دوره دوم متوسطه شهر خرم‌آباد نگرش یکسانی نسبت اخلاق حرفه ای ومولفه های ان دارند. %> http://erj.khu.ac.ir/article-1-317-fa.pdf %P 1-19 %& 1 %! %9 Research Paper %L A-10-439-1 %+ %G eng %@ 1024-3402 %[ 2017