جلد 12، شماره 46 - ( بهار و تابستان 1402 )                   شماره 46 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
Mendeley  
Zotero  
RefWorks

Ghasemi S A, Ayati M, salarsadeghi M, Alipour M, Miri M. An analysis of the challenges of sex education: A systematic review Study. Journal title 2023; 12 (46)
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1317-fa.html
قاسمی سید علیرضا، آیتی محسن، سالارصادقی مهدی، علی پور محمد، میری مینو. تحلیلی بر چالش های تربیت جنسی: یک مطالعه مروری نظام مند. عنوان نشریه. 1402; 12 (46)

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1317-fa.html


1- دانشگاه بیرجند
2- دانشگاه بیرجند ، mayati@birjand.ac.ir
3- دانشگاه فرهنگیان
4- دانشگاه فرهنگیان بیرجند
چکیده:   (2977 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و بررسی چالش‌های تربیت جنسی بود و به شیوه مرور نظام‌مند با جستجوی کلمات کلیدی شامل چالش، معضل و مشکل به همراه کلمه تربیت جنسی یا آموزشی جنسی در پایگاه‌های علمی معتبر شامل: Google Scholar، PubMed، Taylor & Francis Online، Springer،  Eric، Science direct، Elsevier، Scopus، SID و Magiran، در فاصله زمانی ژانویه ۲۰۱۸ تا اکتبر ۲۰۲۲ در مجلات لاتین و همچنین از فروردین ۱۳۹۶ تا اسفندماه ۱۴۰۱ در مجلات فارسی انجام ‌شد. نهایتاً 9 مقاله فارسی و 6 مقاله انگلیسی بررسی شد. مهم‌ترین چالش‌های به‌دست‌آمده چالش‌های آموزشی و محتوایی، چالش‌های سیاست‌گذاری و اسناد بالادستی، چالش­های خانوادگی، چالش‌های فردی و اجتماعی و همچنین چالش تربیت نیروی کارآمد بود. بنابراین در راستای تربیت جنسی ابتدا می‌بایست برنامه جامع و راهبردی به‌وسیله تیم برنامه‌ریزی درسی خبره طراحی و تدوین نمود و سپس متناسب با آن، اقدام به تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه کرد
واژه‌های کلیدی: تربیت جنسی، چالش ها، مرور نظام مند.
     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: علوم تربیتی
دریافت: 1402/1/24 | ویرایش نهایی: 1402/12/8 | پذیرش: 1402/12/8 | انتشار الکترونیک: 1402/12/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.