نشریه پژوهش‌های تربیتی- دستورالعمل اخلاقی انتشار
دستورالعمل اخلاقی انتشار مقالات

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1397/2/29 | 
مقالات ارسالی به این مجله ابتدا توسط سردبیر از جهت تناسب با اولویت های فصلنامه و دارا بودن افزوده دانشی جدید به صورت کلی ارزیابی می شوند و مقالات همخوان با اولویت ها و دارای اعتبار و افزوده دانشی جدید برای هیات تحریریه ارسال می گردد. پس از اینکه هیات تحریریه مقالات را از لحاظ محتوا و رعایت اصول مقاله نویسی بررسی می نمایند تعداد انتخابی از طریق مدیر اجرایی برای داوری ارسال می گردد. لازم به ذکر است که پیش از این مراحل بررسی مقالات دریافتی تا مرحله چاپ به ترتیب از طریق مدیر داخلی، داوری، هیات تحریریه و سر دبیر بود. در سال ۱۳۹۷ جهت تسریع در رسیدگی به مقالات و پاسخگویی مناسب تر به نویسنده ها روند کار بازبینی گردید.
 
ارجاع داوری مقالات با توجه به موضوع مقاله و تخصص ثبت شده داوران از طریق سامانه اینترنتی انجام می گردد. ارجاع مقالات به صورت فایل بدون نام و مشخصات نویسندگان است. هر مقاله دو داور دارد. با توجه به نتیجه داوری به نحو زیر اقدام می گردد:
۱.چنانچه دو داور مقاله ای را قابل چاپ ندانند مقاله رد می شود.
۲.
در صورتی که براساس نظر یکی از داوران، ویرایش جزئی مد نظر باشد و داور دوم کار را قابل چاپ و مناسب ندانند از یکی از روشهای اظهار نظر داور سوم، اظهار نظر مدیر داخلی و یا اظهار نظر سردبیر استفاده می شود که جهت تسریع در تکمیل کار این سه گزینه پیش بینی شده که باتوجه به سهولت دسترسی و فرصت پاسخ دهی انتخاب می شوند. با توجه به اظهار نظر سوم در مورد پذیرش یا رد مقاله اقدام می گردد.
۳.
نظرات داوری از طریق سامانه به نویسنده ها اطلاع رسانی می گردد. درصورت نیاز به ویرایش، جزئیات ویرایش موردنیاز در پرونده مقاله درج شده و براساس آن نویسندگان اقدام به ویرایش و ارسال از طریق سامانه می نمایند. متن مقاله اصلاح شده با نکات مد نظر داوران توسط مدیر داخلی مقایسه شده و چنانچه هماهنگ باشد اقدام به پذیرش مقاله می گردد و درصورتیکه ویرایش نظر داوران را تامین نکرده باشد به نویسده اعلام میگردد.
  • مقاله نباید پیش از انتشار برای فصلنامه دیگری ارسال شده باشد.
  • نویسندگان ملزم به رعایت امانتداری در بیان ایده ها و استفاده از ایده های دیگران دارند. مقالات فاقد اصالت علمی بلافاصله رد خواهند شد و از نویسنده های مقاله پذیرفته نخواهد شد.
نشانی مطلب در وبگاه نشریه پژوهش‌های تربیتی:
http://erj.khu.ac.ir/find-1.113.28.fa.html
برگشت به اصل مطلب