Journal title
عنوان نشریه
Literature & Humanities
http://erj.khu.ac.ir
1
admin
1024-3402
1024-3402
doi
fa
jalali
1394
11
1
gregorian
2016
2
1
2
31
online
1
fulltext
fa
واکاوی جایگاه آموزشیِ «هنر فیلم» درحصول آگاهی به مثابه لازمهای برای تربیت
Exploring the Educational Status of the Art of Film to achieve consciousness as a Requirement for Education
فلسفه تعلیم و تربیت
Educational Philosophy
مقاله پژوهشی
Research Paper
<p><span dir="RTL"><span style="font-family:b mitra;"><span style="font-size:13.0pt;">هدف پژوهش حاضر واکاوی جایگاه آموزشیِ هنر فیلم برای تشریح چگونگی حصول و تسهیل مفهوم آگاهی به عنوان یکی از لوازم</span></span></span><span style="font-family:times new roman,serif;"><span style="font-size:13.0pt;"></span></span><span dir="RTL"><span style="font-family:b mitra;"><span style="font-size:13.0pt;"> تربیت است. این پژوهش از نوع کیفی و به روش توصیف و تحلیل مفهومی است. یافتهها نشان می­دهد که با واکاوی فیلم میتوان استنباطها و استنتاجهایی بین فیلم و مخاطب در فرایند حصول و تحققِ عملیِ مقولهی «آگاهی» را به عنوان لازمه و پیامد فرایند تربیت انجام داد. با فرض این که فیلم مانند یک متن درسی است میتوان نتیجهی این تحلیل و نقادی فیلم را «آگاهی» در معنای التفات و نوعی دانستن جدید نامید. نوعی آگاهی که خود تسهیلکنندهی فرایند تربیت است و اگر محقق گردد یک نگرش، بینش و دیدگاه تلقی میشود و بر نوع تفکر و عمل یادگیرنده مؤثر واقع میشود. بدینسان، در نهایت میتوان روشی یا ابزاری برای تغییر، بهبود و تعمیق مفهوم تربیت پیشنهاد کرد. </span></span></span></p>
<p align="left" style="margin-left: 14.2pt;">This study is to examine the educational status of the art of film as to describe the ways of achieving the concept of consciousness as the requirement for education. Findings show that through exploring a film, as to come up with consciousness, it is possible to have inductions and deductions from a film and its audience. With this presumption that a film is similar to a content of the textbook, it can be deduced that analyzing and criticizing a film is a way of new understanding. A type of consciousness that is a facilitator for the education process. If the consciousness is accomplished, it would be treated as the attitude, insight, and perspectives, and would be affected the learner's mind and practice. In conclusion, it is possible to offer the method to change, improve and deepen the concept of education.</p>
آگاهی, آموزش, تربیت, فلسفهی فیلم, یادگیری, هنرفیلم.
consciousness, teaching, education, Film philosophy, learning,. art of film.
58
77
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-854-2&slc_lang=fa&sid=1
mazhar
babaee
مظهر
بابایی
mazharbabaee@gmail.com
10031947532846001057
10031947532846001057
Yes
farhangian University
دانشگاه فرهنگیان سنندج