جلد 9، شماره 43 - ( پاییز و زمستان 1400 )                   شماره 43 صفحات 159-140 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi S, Mohammadhasani N. Design, Validate and Investigate of the Effect of Children's Sexual Education Multimedia. . 2021; 9 (43) :140-159
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1001-fa.html
احمدی صدیقه، محمدحسنی نسرین. طراحی، اعتباریابی و بررسی اثربخشی چندرسانه‌ای آموزشی تربیت جنسی کودکان بر آگاهی والدین و مربیان. نشریه پژوهش‌های تربیتی. 1400; 9 (43) :159-140

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1001-fa.html


دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (181 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، طراحی، اعتباریابی و اثربخشی چندرسانه‌­ای آموزشی تربیت جنسی کودکان (با توجه به مبانی دینی و فرهنگی)، بر آگاهی والدین و مربیان بود. پژوهش حاضر با روش شبه آزمایشی، طرح پس آزمون با گروه گواه در سه فاز: طراحی و تولید چندرسانه‌­ای، اعتباریابی و بررسی اثربخشی انجام شده است. جامعه آماری بخش اعتباریابی، 10 نفر از متخصصان حوزه چندرسانه­‌ای و مشاوره بوده که با استفاده از چک­لیست محقق‌­ساخته با 26 سوال در سه گویه­ به داوری در خصوص محتوا و کیفیت طراحی پرداختند. جامعه آماری فاز سوم، والدین و مربیان شهر تهران بود که با استفاده از روش نمونه­‌گیری در دسترس، تعداد 70 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه گمارش شدند. ابزار پژوهش، آزمون دانش تربیت جنسی محقق ساخته بود. نتایج آزمون  tتک نمونه‌­ای نشان داد که چندرسانه‌­ای آموزشی تربیت جنسی کودکان، طبق نظر متخصصان از اعتبار لازم برخوردار است (000/0 sig: 319/23 (t:و همچنین آموزش صورت گرفته بر آگاهی والدین و مربیان، از تربیت جنسی، اثربخشی معناداری داشته است (3.602t: ، 0.001sig:). بر اساس یافته­‌ها، روند تولید این چندرسانه­‌ای آموزشی ضمن داشتن دلالت­‌هایی برای طراحی محتواهای سلامت­محور می­‌تواند نقش بسزایی در بالا بردن سطح آگاهی والدین و مربیان در خصوص ترببیت جنسی کودکان داشته باشد.
شماره‌ی مقاله: 6
متن کامل [PDF 833 kb]   (26 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: تكنولوژي آموزشي
دریافت: 1400/2/15 | پذیرش: 1400/12/8 | انتشار: 1401/2/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 |

Designed & Developed by : Yektaweb