heidari E, marzoghi R. The Effect of Supervisor's Supervision Quality on Academic Engagement and Student's Procrastination to Do Ph.D. Dissertation. Journal title 2019; 6 (39) :56-75
URL:
http://erj.khu.ac.ir/article-1-388-fa.html
1- دانشگاه شیراز ، eheidari22@gmail.com
2- دانشگاه شیراز
چکیده: (3789 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت نظارت استاد راهنما بر التزام تحصیلی و اهمال گری دانشجویان در انجام رساله دکتری بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. نمونه تحقیق شامل 201 نفر از دانشجویان دکتری دانشگاه شیراز بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس هایکیفیت نظارت استاد راهنما (هرمن و همکاران، 2014)، التزام تحصیلی (شافلی و باکر، 2006) و اهمال گری تحصیلی (مک کلوزی، 2011) بودند که پس از محاسبه روایی و پایایی، بین نمونه توزیع و دادهها با استفاده از مدل معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که کیفیت نظارت استاد راهنما تاثیر مثبت و معناداری بر التزام تحصیلی دانشجویان دارد. این در حالی است که التزام تحصیلی دانشجویان تاثیر منفی و معناداری بر اهمال گری دانشجویان در انجام رساله دکتری دارد. همچنین، کیفیت نظارت استاد راهنما نیز تاثیر منفی و معناداری بر اهمال گری دانشجویان در انجام رساله دکتری دارد.
نوع مطالعه:
مقاله پژوهشی |
موضوع مقاله:
مدیریت آموزشی دریافت: 1396/8/27 | ویرایش نهایی: 1400/8/19 | پذیرش: 1399/4/18 | انتشار الکترونیک: 1399/4/18