جلد 15، شماره 49 - ( پاییز و زمستان 1403 )                   شماره 49 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaie H, Salimi H, Kalantar A. Investigating teachers' emotion regulation strategies in the classroom in the face of students' misbehavior. erj 2024; 15 (49)
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1485-fa.html
رضایی حامد، سلیمی حسین، کلانتر آتوسا. بررسی راهبردهای تنظیم‌هیجان معلمان در کلاس در مواجهه با بدرفتاری دانش‌آموزان. پژوهش های تربیتی. 1403; 15 (49)

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1485-fa.html


1- ، hamedrezaeeatu@gmail.com
چکیده:   (241 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بررسی راهبردهای تنظیم هیجان معلمان بر اساس مدل تنظیم هیجان جیمزگراس در کلاس در مواجهه با بدرفتاری دانش‌آموزان بود. این تحقیق به روش کیفی و با استراتژی پدیدار شناسی انجام گرفت. جامعه مورد مطالعه پژوهش حاضر،کلیه معلمان مرد متوسطه‌ی اول شهر کرمانشاه در سال1403بودند. نمونه‌گیری به روش غیرتصادفی و از نوع هدفمند مبتنی بر ناهمگنی در تدریس بود. برای رسیدن به هدف پژوهش با معلمان مصاحبه عمیق و نیمه‌عمیق صورت گرفت. 
نتایج پژوهش نشان داد که راهبرد‌های تنظیم هیجان بازارزیابی مجدد شناختی و اصلاح موقعیت، راهبردهای موفق و با رضایت شغلی بالا هستند که موجب کاهش هیجانات منفی شده و سرکوب، انتخاب موقعیت و گسترش توجه راهبرد‌های ناموفق هستند که موجب افزایش هیجانات منفی و فرسودگی شغلی و کاهش رضایت شغلی معلمان می‌شود.
 
     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1403/6/30 | ویرایش نهایی: 1403/12/22 | پذیرش: 1404/2/1 | انتشار الکترونیک: 1404/2/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 |

Designed & Developed by : Yektaweb