Journal archive for Google Scholar Robot!

نشریه پژوهش‌های تربیتی



Volume 7, Number 40 (2020-3)


Jalal Al-Ahmad's approach in "school principal": A narrative of a realistic and critical curriculum
رویکرد جلال آل احمد در «مدیر مدرسه»: روایتی از برنامه درسی واقع نگر و انتقادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The educational bottlenecks of virtual social networks on children and adolescents and its preventive strategies with emphasizing the educational teachings of the Qur'an and hadiths
تنگناهای تربیتی شبکه‌های اجتماعی مجازی بر کودکان و نوجوانان و راه‌کارهای پیشگیرانه با تأکید بر آموزه‌های تربیتی قرآن و احادیث
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-analysis of the effectiveness of educational interventions on students' critical thinking
فراتحلیل اثر بخشی مداخله‌های آموزشی بر تفکر انتقادی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the Parents' Experiences of First course Elementary School Students from the Challenges of Virtual Education with Social Networks in the Time of Coronavirus Outbreak
واکاوی تجارب والدین دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی از چالش‌های آموزش مجازی با شبکه‌های اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of the Impact of Role Playing on Child Participation in Urban Space
تحلیل تاثیر نقش بازی در مشارکت پذیری کودکان در فضای شهری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between empowerment of teachers and student’s use of networks
بررسی رابطه توانمندی معلمان با میزان استفاده دانش آموزان از شبکه های اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Challenges of Preschool Centers Attached to Primary Rural Schools: Phenomenology Based on the Kaufman Model
چالش­ های مراکز پیش­ دبستانی ضمیمه مدارس ابتدایی روستایی: پدیدارشناسی بر اساس مدل کافمن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles