 |
آمادگی یادگیرندگان و موک.
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامهی آمادگی یادگیری مبتنی بر موک [جلد 10، شماره 44] |
 |
آموزش ابتدایی
بررسی رابطۀ نگرش تحصیلی و انگیزش تدریس اثربخش علومتجربی با نقش واسطهای طراحی الگوی پروژه علمی در بین دانشجومعلمان دوره کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان [جلد 14، شماره 48] |
 |
آموزش از راه دور
پیشبینی گرایش به تفکر انتقادی با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان آموزش از راه دور [جلد 3، شماره 33] |
 |
آموزش عالی
انطباق پذیری تکنولوژی های مجازی در آموزش عالی با توجه به معرفت شناسی شخصی اساتید: مطالعه موردی [جلد 2، شماره 31] |
 |
آموزش عالی.
بهرهگیری از کارکرد برنامه درسی پنهان به منظور رشد تفکر انتقادی دانشجویان در آموزش عالی [جلد 2، شماره 31] |
 |
آموزش عالی.
شناسایی ابعاد تحول در علوم انسانی با تاکید بر برنامه درسی در نظام آموزش عالی [جلد 15، شماره 49] |
 |
آموزش مبتنی بر مغز، یادگیری، نگرش، علوم زیستی.
بررسی اثربخشی آموزش «مبتنی بر مغز» در درس علوم زیستی بر تقویت یادگیری و بهبود نگرش دانش آموزان [جلد 15، شماره 49] |
 |
آموزش مجازی
ارائه الگویی برای توانمندسازی معلمان در زمینه آموزش مجازی در دوران کرونا [جلد 9، شماره 43] |
 |
آموزش همراه با تولید.
ارزیابی صلاحیت مربیان و استادکاران در آموزش همراه با تولید در خارج از مرکز کاردانش [جلد 2، شماره 30] |
 |
آموزش.
بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش [جلد 2، شماره 30] |
 |
اثربخشی آموزشی
فراتحلیل مطالعات اثربخشی رویکرد یادگیری ترکیبی بر بهبود عملکرد تحصیلی در ایران [جلد 5، شماره 36] |
 |
اثربخشی سازمانی
سبک رهبری توزیع شده و اثربخشی سازمانی مدارس [جلد 2، شماره 31] |
 |
احادیث.
تنگناهای تربیتی شبکههای اجتماعی مجازی بر کودکان و نوجوانان و راهکارهای پیشگیرانه با تأکید بر آموزههای تربیتی قرآن و احادیث [جلد 7، شماره 40] |
 |
احساس تعلق به مدرسه
رابطه فرصت های برابر آموزشی با کیفیت زندگی مدرسه ای و احساس تعلق به مدرسه با نقش میانجی فرهنگ مدرسه در دبیران متوسطه [جلد 9، شماره 43] |
 |
احساس تنهایی
رابطه احساس کهتری و شادمانی در دانشجویان: نقش میانجی احساس تنهایی [جلد 15، شماره 49] |
 |
اخلاق موک
شناسایی و ارزیابی ویژگیهای اخلاقی موک (انبوه و دوره) [جلد 7، شماره 41] |
 |
استانداردهای کالبدی.
بررسی دیدگاه معلمان در مورد چگونگی شاداب سازی مدارس با توجه به استانداردهای کالبدی طراحی فضاهای آموزشی [جلد 1، شماره 29] |
 |
استلزامات تربیتی
بررسی بنیانهای دیدگاه فلسفی تربیت عقلانی کانت و استلزامات عملکردی آن [جلد 12، شماره 46] |
 |
اعتباربخشی
اعتبار سنجی الگوی توانمندسازی مدیران میانی آموزش و پرورش: ارزیابی برازش مدل با دادههای میدانی [جلد 12، شماره 46] |
 |
انجمن معتادان گمنام، برنامه درسی، زیست بوم.
واکاوی عناصر برنامه درسی نوین زیست بوم انجمن معتادان گمنام(NA) و ماهیت آن * [جلد 16، شماره 50] |
 |
انعطافپذیری شناختی
پیش بینی خودکارآمدی معلمان بر اساس کارکرد انعطاف پذیری شناختی و مفاهیم یاددهی-یادگیری در کلاسهای مبتنی بر آموزش فراگیر [جلد 11، شماره 45] |
 |
انگیزش پیشرفت
انگیزش پیشرفت دانشآموزان دارای والدین وابسته به مصرف مواد مخدر [جلد 2، شماره 31] |
 |
اهمالکاری.
نقش جو مدرسه و شیوه های مدیریت کلاسی در پیش بینی اهمال کاری معلمان [جلد 6، شماره 38] |
 |
برنامه درسی
بررسی دیدگاه آموزگاران مقطع ابتدایی در خصوص نقش الزامات برنامه درسی در طراحی آموزش فلسفه به کودکان: مطالعه موردی آموزگاران ابتدایی شهر ملایر [جلد 13، شماره 47] |
 |
برنامه درسی مغفول پنهان کسب شده
پدیدارشناسی ابعاد مغفول برنامه درسی کسب شده رشته علوم تربیتی از نگاه نومعلمان دانشگاه فرهنگیان [جلد 9، شماره 43] |
 |
برنامه درسی واقعنگر و انتقادی
رویکرد جلال آل احمد در «مدیر مدرسه»: روایتی از برنامه درسی واقع نگر و انتقادی [جلد 7، شماره 40] |
 |
برنامهریزی توسعه دانشگاهی
تدوین الگوی مدیریت استراتژیک آموزش عالی ایران [جلد 1، شماره 29] |
 |
بی علاقگی تحصیلی
ارائه مدل علی روابط نشخوار فکری با آمادگی برای امتحان با نقش واسطه ای ذهن آگاهی و بی علاقگی تحصیلی [جلد 6، شماره 39] |
 |
پارادایم سادگی
رویکرد یاددهی- یادگیری در پارادایم پیچیدگی [جلد 5، شماره 36] |
 |
پایه اول ابتدایی
اثربخشی توانبخشی شناختی به روش گیمیفیکیشن در توجه پایدار دانش آموزان پایه اول ابتدایی [جلد 14، شماره 48] |
 |
پدیدارشناسی
پدیدارشناسی تجارب معلمان ابتدایی از اجرای کامل طرح ارزشیابی کیفی-توصیفی [جلد 6، شماره 38] |
 |
پدیدارشناسی.
واکاوی چالش های آموزش مجازی در دوران همه گیری کووید-19 از دیدگاه والدین دانش آموزان: یک مطالعه پدیدارشناسانه [جلد 13، شماره 47] |
 |
پدیدارشناسی.
تحلیل تماتیک تجربه زیسته دانشآموزان از آزمونهای آنلاین در بستر شبکه شاد [جلد 10، شماره 44] |
 |
پذیرش و تعهد
تأثیر آموزش پذیرش و تعهد بر خودانتقادی و شایستگی در دانشآموزان دارای تجربه خودآزاری [جلد 4، شماره 34] |
 |
پساپدیدارشناسی
بررسی آموزش مجازی در شبکه شاد از دیدگاه پساپدیدارشناسی [جلد 10، شماره 44] |
 |
پیشرفت ریاضی.
آزمون نرم افزار هندسۀ پویا مبتنی بر مهارتهای فضایی بر تجسم فضایی و یادگیری درس ریاضی و مقایسۀ اثربخشی آن با اُریگامی در دانش آموزان پایۀ ششم ابتدایی [جلد 6، شماره 39] |
 |
تاب آوری
پیشبینی سرزندگی تحصیلی بر اساس جهت گیری هدفی، خوشبینی تحصیلی و تاب آوری دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر پلدختر [جلد 15، شماره 49] |
 |
تابآوری
تجارب زیسته دانشجویان کارشناسی نسل Z از عوامل مؤثر بر تابآوری در دوران شیوع ویروس کرونا : یک مطالعه پدیدارشناسی [جلد 11، شماره 45] |
 |
تابآوری.
تبیین مدل تابآوری بر مبنای چشمانداز زمان آینده و ذهنآگاهی با تأکید بر نقش میانجی انعطافپذیری شناختی در والدین کودکان کمتوان ذهنی [جلد 14، شماره 48] |
 |
تجربه متعالی
تعالی تجربههای عقلانی بر مبنای دیدگاه زیباییشناختی افلوطین [جلد 10، شماره 44] |
 |
تحلیل تطبیقی
منطق تایلر و سرقت ادبی: یک تحلیل تطبیقی از کتاب منطق و نسخه بازبینی شده آن [جلد 3، شماره 32] |
 |
تحلیل زندگینامهای
تحلیلی بر تکوین هویت حرفهای در بین دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان [جلد 7، شماره 41] |
 |
تحلیل عاملی.
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه رضایت - وفاداری دانشجو به دانشگاه جامع دولتی [جلد 5، شماره 37] |
 |
تحلیل محتوا
جایگاه توجه به مهدویت در محتوای کتابهای درسی نظام آموزشوپرورش عمومی ایران [جلد 9، شماره 43] |
 |
تحلیل محتوا
تحلیلی بر هویت ملی در کتب درسی ( مطالعه موردی مطالعات اجتماعی) [جلد 1، شماره 29] |
 |
تحلیل محتوای کیفی
شناسایی ویژگیها و کنشهای معلم حمایتکننده از دیدگاه دانشآموزان: تحلیل کیفی [جلد 4، شماره 35] |
 |
تحول شناختی
ویژگیهای روانسنجی مقیاس توالی تحول نظریه ذهن در کودکان پیش دبستانی ایرانی [جلد 14، شماره 48] |
 |
تدریس
بررسی سطح دانش و مهارت ICDL معلمان در فرایند تدریس [جلد 4، شماره 34] |
 |
تصمیمگیری برنامهدرسی
بررسی رابطه تدریس کوانتومی و سازندهگرایی با تصمیم گیری برنامه درسی معلمان دوره ابتدایی [جلد 14، شماره 48] |
 |
تعهد سازمانی
بررسی رابطه بین مولفه های وجدان کاری با تعهد سازمانی دبیران مدارس متوسطه پسرانه دولتی شهر تهران [جلد 3، شماره 32] |
 |
تفکر بازخوردی
بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی [جلد 5، شماره 37] |
 |
تفکرانتقادی، سامانه مدیریت یادگیری، پساپدیدارشناسی، قوتها، ضعفها
بررسی وضعیت پرورش تفکر انتقادی از دیدگاه انیس در سامانه مدیریت یادگیری (ال ام اس) با رویکرد پساپدیدارشناسی [جلد 15، شماره 49] |
 |
توالی و دقت شنیداری
اثر بخشی آموزش حرکات ریتمیک و بازی بر بهبود عمل دقت و توالی شنیداری کودکان بر اساس رویکرد روان عصب شناختی [جلد 3، شماره 32] |
 |
توجه (مجری مرکزی حافظه کاری)
تحلیل مسیر اثر میزان استفاده از تلفن همراه بر درگیری تحصیلی دانشجویان: نقش واسطهای توجه [جلد 4، شماره 35] |
 |
جعبه ابزاروالدگری کویست، صمیمت در خانواده، مهارتهای تعاملی والدین، حل مسئله اجتماعی، نظم پذیری، کودکان ناسازگار
اثربخشی جعبه ابزار والدگری کویست بر صمیمت در خانواده ، مهارت های تعاملی والدین ، حل مسئله اجتماعی و نظم پذیری کودکان ناسازگار 8-12 ساله [جلد 15، شماره 49] |
 |
جمهوری اسلامی ایران
مدیریت مدرسه محور در تراز جمهوری اسلامی ایران [جلد 9، شماره 43] |
 |
جنسیت
رابطه اعتیاد به اینترنت و جهتگیری مذهبی با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان با توجه به جنسیت [جلد 3، شماره 33] |
 |
جهت گیری هدف والدین
موفقیت تحصیلی بر اساس جهتگیری هدف و بهزیستی ذهنی دانشآموزان و والدین: الگوی مدلیابی معادلات ساختاری [جلد 2، شماره 31] |
 |
حمایت اجتماعی
ملازمت هوش اخلاقی و حمایت اجتماعی با مسئولیتپذیری اجتماعی دختران دوره اول دبیرستان [جلد 6، شماره 39] |
 |
خرم آباد
تأثیر برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی [جلد 2، شماره 30] |
 |
خلاقیت و دانشآموز پسر
بررسی تأثیر استفاده از چندرسانهایهای آموزشی در قصهگویی بر افزایش خلاقیت دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهرستان سوسنگرد [جلد 9، شماره 43] |
 |
داستانهای فکری.
واکاوی مؤلفه های تفکر مراقبتی لیپمن در مجموعه داستان های فکری برای کودکان ایرانی [جلد 14، شماره 48] |
 |
دانش آموزان
رابطه رشد خودکنترلی و قضاوت اخلاقی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم [جلد 5، شماره 36] |
 |
دانش آموزان
رابطه خردمندی با بهزیستی روانشناختی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان [جلد 4، شماره 35] |
 |
دانش آموزان ابتدایی
نقش تفکیک جنسیتی بر پیشرفت تحصیلی و مقبولیت اجتماعی در مدارس ابتدایی [جلد 2، شماره 30] |
 |
دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری
آزمون مدل خلاقیت در دانش آموزان دبستانی دارای مشکلات یادگیری از طریق خودمدیریتی به واسطه خودکارآمدی خلاق [جلد 12، شماره 46] |
 |
دانش آموزان دختر کنکور سراسری.
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کیفیت خواب و سلامت روان دانش آموزان دختر کنکوری [جلد 12، شماره 46] |
 |
دانش آموزان دوره ابتدایی.
اثربخشی برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش توانایی حل مسأله و قضاوت اخلاقی در دانشآموزان [جلد 3، شماره 32] |
 |
دانش آموزان کم شنوا
اثربخشی آموزش مهارت ارتباطی از طریق چندرسانه ای بر عزت نفس دانش آموزان دختر کم شنوا [جلد 4، شماره 34] |
 |
دانش آموزان.
اثربخشی آموزش مهارت های رفتار جرات ورزی بر تفکر انتقادی و شادکامی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان بوشهر [جلد 5، شماره 37] |
 |
دانش آموزان/ دانشجویان
آسیبشناسی وضعیت فعلی نظام سنجش کشور با تمرکز بر کنکور سراسری و ارائه راهکاری جهت بهبود الگوی سنجش و پذیرش دانشجو (مطالعهی تطبیقی) [جلد 8، شماره 42] |
 |
دانشجویان
بررسی وضعیت کمک طلبی پژوهشی در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد [جلد 4، شماره 35] |
 |
دانشجویان علوم پزشکی تهران
تاثیر الگوی طراحی آموزشی مریل و ا دی دی آی ای بر یادگیری و یادداری درس اپیدمیولوژی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران [جلد 3، شماره 32] |
 |
دانشجویان.
پیشبینی تفکر انتقادی بر اساس خلاقیت هیجانی در دانشجویان [جلد 3، شماره 33] |
 |
دانشگاه
شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بر افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پیامدهای آن [جلد 10، شماره 44] |
 |
دانشگاه شیراز.
مدیریت دانش فردی: شایستگی رقابتی دانشگران [جلد 2، شماره 30] |
 |
دانشگاه فرهنگیان
واکاوی دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص مشکلات درس تمرین معلمی [جلد 4، شماره 34] |
 |
دانشآموز
مقایسه سرشت و منش و حواسپرتی در دانشآموزان ناشنوا و عادی [جلد 3، شماره 33] |
 |
دانشآموزان
تأثیر آموزش گروهی مبتنی بر نظریه امید اسنایدر بر میزان اشتیاق و سرسختی تحصیلی دانشآموزان دختر متوسطه اول [جلد 3، شماره 33] |
 |
دانشآموزان متوسطه
نقش باورهای ضمنی هوش و هوش چندگانه در پیش بینی عملکرد تحصیلی با میانجیگری درگیری تحصیلی [جلد 12، شماره 46] |
 |
دانشآموزان نوجوان
نقش میانجی ادراک شایستگی در ارتباط بین ادراک حمایت والدین و پایگاه اجتماعی-اقتصادی با انگیزه تحصیلی دانشآموزان [جلد 9، شماره 43] |
 |
دانشآموزان.
اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر شایستگی تحصیلی و توانایی های شناختی دانش آموزان [جلد 11، شماره 45] |
 |
دانشآموزان
بررسی رابطه بین نگرش به مدرسه و پیوند با مدرسه: نقش میانجی امید به تحصیل [جلد 9، شماره 43] |
 |
دانشآموزان دختر
تأثیر بازآموزی اسنادی بر ترس از شکست و اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان دختر دارای اضطراب امتحان [جلد 8، شماره 42] |
 |
دختران نوجوان
بررسی مدل تحلیل مسیر حمایت اجتماعی والدین از فعالیت بدنی در دختران نوجوان [جلد 10، شماره 44] |
 |
دریدا
تحلیل ساخت شکنانه مؤلفههای آموزش مستقیم از منظر یادگیری در کلاس درس معکوس [جلد 11، شماره 45] |
 |
دوره ابتدایی
تلفیق علم و تکنولوژی در برنامه درسی دوره ابتدایی [جلد 1، شماره 29] |
 |
دوره ابتدایی.
واکاوی نقش برنامه درسی پایه ششم ابتدایی در ترغیب دانش آموزان به مطالعه [جلد 4، شماره 34] |
 |
دوره ابتدایی.
ارزشیابی معلمان دوره ابتدایی مبتنی بر الگوی TPACK در آموزش مجازی [جلد 14، شماره 48] |
 |
دوره دوم متوسطه
مقایسه اخلاق حرفهای دبیران دوره دوم متوسطه شهر خرمآباد [جلد 4، شماره 35] |
 |
دوره های آموزش و بهسازی
واکاوی الزامات و پیش بایسته های تأثیرگذار بردوره های آموزش و بهسازی معلمان زبان انگلیسی:مطالعه کیفی [جلد 14، شماره 48] |
 |
دیرینه شناسی سیاست
رویکردی نو به کاربست جامعه شناسی سیاست در تحلیل سیاست آموزشی [جلد 6، شماره 38] |
 |
رشد معنوی
اثربخشی برنامه آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر انتقادی، خودکارآمدی تحصیلی و رشد معنوی دانشآموزان دختر 10 تا 13 ساله [جلد 15، شماره 49] |
 |
رفتارهای مدنی تحصیلی
تبیین رفتارهای اخلاقی تحصیلی: نقش صفات منشی و جو اخلاقی مدرسه [جلد 11، شماره 45] |
 |
روش سنتی
توسعۀ یادگیری اتحادهای جبری پایهی اول متوسطه با کاربرد الگوی ده گام مدیریت آموزش [جلد 1، شماره 29] |
 |
روش و رویکرد در پژوهش های تربیتی
دیالکتیک، چون روش و رویکرد در پژوهش های تربیتی [جلد 2، شماره 30] |
 |
روشABC
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد آکسلاین بر سلامت روان و بهزیستی عاطفی دانش آموزان با نیازهای ویژه بر اساس روش ABC [جلد 14، شماره 48] |
 |
رویکرد آمیخته
ارائه مدل ارزشیابی آموزش مجازی در آموزش عالی در زمان همه گیری کرونا با رویکرد ساختاری - تفسیری [جلد 11، شماره 45] |
 |
رویکرد تحولی یکپارچه.
راهبردهای مقابلهای با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان منطبق بر رویکرد تحولی یکپارچه: یک تحلیل محتوای کیفی [جلد 11، شماره 45] |
 |
رویکرد فرارشتهای
بررسی و تحلیل جایگاه رویکرد فرارشتهای STEM در برنامه آموزشی مدارس [جلد 10، شماره 44] |
 |
رویکرد هانتر و اشمیت
فراتحلیل اثر بخشی مداخلههای آموزشی بر تفکر انتقادی دانش آموزان [جلد 7، شماره 40] |
 |
ریاضیات قومی
مرور نظامند ابزارهای مورد استفاده در سنجش مهارتهای تفکر خلاق ریاضیاتی دانشآموزان [جلد 13، شماره 47] |
 |
زنان
پیامدهای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی افزایش ورودیهای زنان در آموزش عالی کشور از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان [جلد 5، شماره 37] |
 |
ژان پیاژه
تبیین مؤلفههای طراحی مرکز نگهداری کودکان بیسرپرست در راستای بهبود شرایط تربیتی [جلد 9، شماره 43] |
 |
سازگاری تحصیلی
بررسی مدل علّی رابطه دیدگاه فراهیجان والدین و سازگاری تحصیلی
با واسطه گری تمایز یافتگی خود [جلد 5، شماره 36] |
 |
سازمان مدارس دولتی
معنویت در کار، التزام شغلی و هوش معنوی مدیران مدارس دولتی شهر ایلام: ارائه و آزمون یک الگو [جلد 6، شماره 38] |
 |
سنتزپژوهی
سنتزپژوهی مؤلفه های برنامه درسی آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای فراگیران دوره ابتدایی [جلد 12، شماره 46] |
 |
سیاست سازمانی ادارک شده
ماهیت و فرایندهای مرتبط با ادراک از جایگاه اجتماعی در اعضای هیات علمی [جلد 10، شماره 44] |
 |
سیستم های مغزی _ رفتاری
مدلیابی معادلات ساختاری پیشبینی رفتارهای خودشکن تحصیلی بر اساس سیستمهای مغزی _ رفتاری (BAS, BIS, FFFS) ، تحمل ناپذیری بلاتکلیفی و باورهای هوشی با توجه به نقش میانجی استرس انتظارات تحصیلی [جلد 9، شماره 43] |
 |
شاهد
مقایسه محیط آموزشی-یادگیری و منبع کنترل تحصیلی در دانش آموزان مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد [جلد 3، شماره 32] |
 |
شبکه های اجتماعی
بررسی رابطه توانمندی معلمان با میزان استفاده دانش آموزان از شبکه های اجتماعی [جلد 7، شماره 40] |
 |
شهر تهران
رابطه جو اخلاقی و رفتار شهروندی سازمانی با نقش میانجی عدالت سازمانی (مورد مطالعه: مدارس متوسطه شهر تهران) [جلد 11، شماره 45] |
 |
شهرستان سنندج
رابطه بین استفاده از فضای مجازی و بهزیستی هیجانی نقش تعدیلگری میزان استفاده از فضای مجازی و جنسیت در کودکان شهر سنندج [جلد 13، شماره 47] |
 |
عزت نفس
مقایسه شادکامی، عزتنفس و اضطراب بین دانش آموزان مدارس با و بدون طرح المپیاد ورزشی درون مدرسهای [جلد 5، شماره 36] |
 |
عملکرد تحصیلی دانشجویان
بررسی اثر بخشی راهبردهای کمک خواهی تحصیلی بر بهزیستی تحصیلی، درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی [جلد 10، شماره 44] |
 |
عملکرد معلمان
نقش واسطهای هوش هیجانی در رابطه بین ساختار توانمندساز مدارس و عملکرد معلمان ابتدایی شهرستان ممسنی [جلد 9، شماره 43] |
 |
عناصر تعلیم و تربیت
تحلیل و تبیین عمل تعلیم و تربیت در پرورش هویت بر مبنای وضعیتهای هویتیابی [جلد 5، شماره 36] |
 |
فارابی
تدوین مدل تربیت عقلانی فارابی با تأکید بر عقل نظری [جلد 7، شماره 41] |
 |
فراتحلیل
برنامههای تربیت جنسی کودکان و نوجوانان: مرور نظامند [جلد 8، شماره 42] |
 |
فراتحلیل
بررسی اثربخشی مداخلههای روانشناختی بر اهمال کاری تحصیلی: یک مطالعه فراتحلیل [جلد 11، شماره 45] |
 |
فرسودگی تحصیلی
نقش اضطراب امتحان و نارسایی هیجانی در فرسودگی تحصیلی دانشجویان [جلد 4، شماره 35] |
 |
فضای آموزشی.
توسعه سلامت دانش آموزان با ارتقای دلبستگی به مکان در طراحی مدارس: بر پایه طرح واره آرکیتایپ ها [جلد 11، شماره 45] |
 |
فعالیتهای پرورشی
بررسی میزان اعتماد پذیری برنامه آموزش فلسفه برای کودکان ( p4c)در فعالیتهای پرورشی بر کاهش احساس نیاز به بیان کلامی وبیان فیزیکی خشم دردانش آموزان پسرمقطع متوسطه مدارس شهر تهران [جلد 5، شماره 36] |
 |
فناوری اطلاعات و ارتباطات
نقش وکاربرد سواد اطلاعاتی در نهادینه سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی [جلد 4، شماره 35] |
 |
کارآفرینی دانشگاهی
نقش آموزش های دانشگاهی بر ایجاد روحیه کارآفرینی و راهکارهای ارتقاء آن [جلد 2، شماره 31] |
 |
کامیابی تحصیلی
اثربخشی مشاوره گروهی راه حل محور بر پایستگی تحصیلی و کامیابی تحصیلی دختران دانش آموز [جلد 12، شماره 46] |
 |
کتابهای درسی.
بررسی میزان توجه به مولفههای آموزش مشارکت شهروندی در کتابهای درسی مقطع ابتدایی [جلد 9، شماره 43] |
 |
کرونا
ارزیابی نگرش سلامت محور والدین دانشآموزان ابتدایی به بازگشایی مدارس در بحران کرونا [جلد 8، شماره 42] |
 |
کنترل سرپرست
بررسی عوامل سازمانی موثر بر تسهیم دانش درون گروهی (مطالعه موردی در ادارات ساختمان مرکزی بانک صادرات ایران) [جلد 1، شماره 29] |
 |
کووید-19
اضطراب ریاضی در دانشآموزان پسر دبیرستان در دورهی کووید-19: نقش راهبردهای انگیزشی یادگیری و تابآوری ریاضی [جلد 8، شماره 42] |
 |
کیفیت آموزش
تأثیر فناوری اطلاعات در توسعه و بهبود کیفیت آموزش [جلد 1، شماره 29] |
 |
کیفیت نظارت استاد راهنما
تاثیر کیفیت نظارت استاد راهنما بر التزام تحصیلی و اهمال گری دانشجویان در انجام رساله دکتری [جلد 6، شماره 39] |
 |
گرایش به تفکر انتقادی
تأثیر آموزش الگوی تعلیمی بر روابط والد-فرزند با همایندی گرایش به تفکر انتقادی [جلد 4، شماره 34] |
 |
گرایش به رفتارهای پرخطر.
رابطه انسجام روانی و تحمل پریشانی با گرایش به رفتارهای پرخطر در دانش آموزان متوسطه دوم [جلد 15، شماره 49] |
 |
مبانی دینی و فرهنگی
طراحی، اعتباریابی و بررسی اثربخشی چندرسانهای آموزشی تربیت جنسی کودکان بر آگاهی والدین و مربیان [جلد 9، شماره 43] |
 |
متنمحوری.
تحلیل مدل تدریس ویتگنشتاین بر اساس رویکرد دانش ضمنی [جلد 10، شماره 44] |
 |
محصول درمانگر.
مطالعه کارایی اسباب بازیهای اموزش کنترل خشم برای کودکان [جلد 10، شماره 44] |
 |
محله سجاد.
تحلیل تاثیر نقش بازی در مشارکت پذیری کودکان در فضای شهری [جلد 7، شماره 40] |
 |
مدارس سما
ارزیابی عملکرد خواندن و نوشتن دانشآموزان دوره ابتدایی مدارس سما(واحد خرمآباد) و شناسایی عوامل مرتبط [جلد 5، شماره 37] |
 |
مدرسه چابک
باز پژوهشی نقش سرمایه های انسانی معلمان و مدیران در چابک سازی مدارس [جلد 3، شماره 33] |
 |
مدل مفهومی
ارائه مدل مفهومی تدریس با رویکرد محیط زیستی در مدارس ایران [جلد 6، شماره 39] |
 |
مدیران.
نقش مدیران مراکز یادگیری محلی در پیشبرد اهداف و نیازهای جامعه محلی [جلد 13، شماره 47] |
 |
مربی
چالش های مراکز پیش دبستانی ضمیمه مدارس ابتدایی روستایی: پدیدارشناسی بر اساس مدل کافمن [جلد 7، شماره 40] |
 |
مرکز شبانهروزی تحت پوشش بهزیستی.
روشهای انضباطی اثربخش بر رفتار کودکان در مراکز شبانهروزی تحت پوشش سازمان بهزیستی [جلد 10، شماره 44] |
 |
مرور سیستماتیک
مروری بر پژوهشهای تاریخی برنامهدرسی: مرور سیستماتیک [جلد 14، شماره 48] |
 |
مرور نظام مند.
تحلیلی بر چالش های تربیت جنسی: یک مطالعه مروری نظام مند [جلد 12، شماره 46] |
 |
مسئولیتپذیری.
تدوین مدل روابط ساختاری نقش واسطهای خودآگاهی هیجانی و مسئولیتپذیری در ارتباط بین حس انسجام و خود دلسوزی با بهزیستی تحصیلی [جلد 14، شماره 48] |
 |
مشاوران مدارس و نقش و وظایف.
درک مدیران، معلمان و مشاوران از نقش و وظایف مشاوران مدارس( مطالعه موردی: مدارس شهر نورآباد) [جلد 4، شماره 34] |
 |
مشاوره فلسفی
بررسی جایگاه پرسش و نقش ان در مشاوره فلسفی،زمینه ای نو برای پژوهش در مسایل تربیتی [جلد 3، شماره 33] |
 |
مشاوره مدرسه
تدوین استانداردهای ملی مشاوره مدرسه [جلد 7، شماره 41] |
 |
مشکلات رفتاری
نقش تعدیل کننده تعامل والد-فرزند در ارتباط شیوه های فرزندپروری با مشکلات رفتاری دانش آموزان ابتدایی [جلد 12، شماره 46] |
 |
مشکلات و راهحلها.
بررسی مشکلات مشارکت دانشجویان در فعالیت های پژوهشی، و ارائه راه حل مناسب [جلد 6، شماره 38] |
 |
مطالعه مروری
نقش حفاظتکننده پیوند با مدرسه در برابر خطر قلدری و قربانی شدن در مدرسه: یک مطالعه مروری [جلد 5، شماره 37] |
 |
معلمان
کارکرد هوش مصنوعی در کیفیت بخشی تدریس در آموزش ریاضی به دانش آموزان [جلد 14، شماره 48] |
 |
معلمان.
تبیین الگوی مفهومی همبسته های تربیتی_تحصیلی حمایت اجتماعی: کاربست سنتزپژوهی در بررسی شواهد ایران و جهان [جلد 12، شماره 46] |
 |
معلمان.
نقش تعهد شغلی، خودکارآمدی خلاق و توانمندسازی روانشناختی در پیش بینی تدریس خلاق معلمان [جلد 10، شماره 44] |
 |
مفهوم پدیدارشناختی هویتی
بازتعریف تعلیم و تربیت و مضامین کلیدی آن بر مبنای مفهوم پدیدارشناختی هویت [جلد 2، شماره 30] |
 |
مولفههای برنامه درسی
سنتزپژوهی مولفهها و کنشگران برنامه درسی تربیت جنسی خانه- مدرسه [جلد 8، شماره 42] |
 |
مهارتهای تفکرانتقادی و خلاقیت
تأثیر آموزش مهارت های تفکرانتقادی بر افزایش خلاقیت در دانشآموزان [جلد 6، شماره 39] |
 |
مهارتهای شناختی.
تأثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی بر میزان رشد مهارتهای اجتماعی و مهارتهای شناختی دانش-آموزان [جلد 6، شماره 38] |
 |
میزان استفاده از رسانه ها
پیش بینی انگیزش پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای بیگانگی تحصیلی، سرمایه اجتماعی، میزان استفاده از رسانه ها و متغیرهای جمعیت شناختی [جلد 5، شماره 37] |
 |
نسبیت گرایی اخلاقی
نقش میانجی نسبیت گرایی اخلاقی در رابطه ماکیاولیسم ، صفت صداقت-تواضع با بی صداقتی تحصیلی [جلد 13، شماره 47] |
 |
نظام تربیت معلم
رژیم های حقیقت و عوامل شکل دهنده روابط قدرت- دانش در صورت بندیهای گفتمانی تربیت معلم از تأسیس دارالفنون تا تأسیس دانشگاه فرهنگیان [جلد 13، شماره 47] |
 |
نظریه خودتنظیمی زیمرمن.
بررسی خودتنظیمی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی: نقش گروههای آموزشی و مقاطع تحصیلی [جلد 6، شماره 38] |
 |
نظریه داده بنیاد
الگوی جاری استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در مدارس استثنایی: رویکرد نظریه داده بنیاد [جلد 11، شماره 45] |
 |
نظریه دریافت
فلسفه رسانه و نقش آن در تربیت اجتماعی با تاکید بر نظریه دریافت [جلد 7، شماره 41] |
 |
نظریه داده بنیاد
ارائه نظریه داده بنیاد برای تبیین فرآیند پرورش دانشآموزان خودنظمده در مدارس ابتدایی با تأکید بر نقش معلمان [جلد 9، شماره 43] |
 |
نقش مدیران دانشگاهی
نقش مدیران دانشگاهی در توسعه اعضای هیأت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی(مورد مطالعه: دانشگاههای جامع شهر تهران) [جلد 6، شماره 39] |
 |
نگاشت های مفهومی
بررسی اثربخشی استفاده از نگاشت های مفهومی بر مهارت دانشجویان در گفتار به زبان انگلیسی [جلد 13، شماره 47] |
 |
نگرش
مقایسه نگرش زبان آموزان در استفاده از روشهای آموزشی مبتنی بر چند رسانهای، فراشناختی و اجتماعی -فرهنگی در یادگیری واژگان زبان دوم [جلد 13، شماره 47] |
 |
نگرش به یادگیری زبان.
ادغام چت ربات های هوش مصنوعی در تدریس زبان انگلیسی و تاثیر آنها بر مهارت گفتاری و انگیزه پیشرفت زبان آموزان [جلد 12، شماره 46] |
 |
نیچه
چالش های آموزش عالی بر مبنای نقد فردریش نیچه از فرهنگ مدرن [جلد 3، شماره 32] |
 |
واژگان کلیدی شکوفایی، معنای زندگی، ذهنآگاهی، کیفیت زندگی.
تدوین مدل علی شکوفایی بر اساس معنای زندگی و ذهنآگاهی با نقش واسطهای کیفیت زندگی [جلد 15، شماره 49] |
 |
والدین دارای کودک پیشدبستانی
تأثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنیدگی والدگری و انعطافپذیریشناختی والدین دارای کودک پیش دبستانی [جلد 12، شماره 46] |
 |
ویروس کرونا
واکاوی تجارب والدین دانشآموزان دوره اول ابتدایی از چالشهای آموزش مجازی با شبکههای اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا [جلد 7، شماره 40] |
 |
هدایت تحصیلی
سبک یادگیری رویکردی برای هدایت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی [جلد 2، شماره 30] |
 |
هنرفیلم.
واکاوی جایگاه آموزشیِ «هنر فیلم» درحصول آگاهی به مثابه لازمهای برای تربیت [جلد 2، شماره 31] |
 |
هیأت علمی
آموزش مجازی و چالشهای آن در دوران کرونا از منظر بانوان هیأت علمی دانشگاه مازندران: یک مطالعه پدیدارشناسانه [جلد 8، شماره 42] |
 |
یادگیری
بررسی نقش فناوری ردیاب چشمی در پژوهشهای یادگیری: مطالعهی ده سال پژوهش [جلد 7، شماره 41] |
 |
یادگیری خودراهبر
رابطه یادگیری خودراهبر و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطهای انگیزش تحصیلی [جلد 7، شماره 41] |
 |
یادگیری خودراهبر
مقایسه اثر بخشی روش های تدریس همیاری و کاوشگری بر یادگیری خودراهبر دانش آموزان دخترشهرخرم آباد [جلد 13، شماره 47] |
 |
تربیت جنسیتی
"تحلیل گفتمان انتقادی" هویت جنسیتی زن در اسناد بالادستی آموزشوپرورش و پیامد آن در تربیت جنسیتی رسمی زن [جلد 12، شماره 46] |